WIADOMOŚCI

Tombazis: byliśmy zbyt konserwatywni
Tombazis: byliśmy zbyt konserwatywni
Główny inżynier Ferrari, Nikolas Tombazis przyjął na siebie krytykę ze strony włoskich mediów, które uważają, że ekipa z Maranello powinna być zdecydowanie bardziej innowacyjna.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
O konserwatywnym podejściu Ferrari wiele się mówiło już od samego początku, gdy ekipa zaprezentowała swój nowy bolid. Podczas gdy większość konkurencji podążyła śladem Red Bulla konstruując zawieszenie typu pull-rod, Ferrari postanowiło pozostać przy typie push-rod.

Co więcej w ostatnich latach rywale Ferrari popisali się świetnymi pomysłami takimi jak podwójny dyfuzor, F-duct, czy dyfuzor wspomagany gazami wydechowymi.

Zespół Ferrari słabą formę z początku sezonu tłumaczył problemami z kalibracją tunelu aerodynamicznego, jednak główny inżynier ekipy i tak przyjął krytykę.

„Niestety, nie możemy stwierdzić, że te oskarżenia są całkowicie bezpodstawne” mówił dla oficjalnego magazynu Scuderia Ferrari Racing News Nikolas Tombazis.

„Być może byliśmy trochę zbyt konserwatywni z naszym podejściem; nie naciskaliśmy wystarczająco mocno w pewnych obszarach rozwoju i niestety, wyniki tego można obserwować na torze.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
Gosu

04.05.2011 10:36

0

"Zespół Ferrari słabą formę z początku sezonu tłumaczył problemami z kalibracją tunelu aerodynamicznego, jednak główny INŻYNIER aerodynamiki ekipy i tak przyjął krytykę." - literówka Najgorsze dla Ferrari jest to, że przez tą swoją konserwatywną postawę nie będą w stanie skopiować wszystkich pomysłów konkurencji, więc jeśli pakiety znacząco nie poprawią bolidu (a konkurencja nie śpi) to ciężko będzie im wywalczyć 3 miejsce w generalce.


avatar
rusek f1

04.05.2011 11:06

0

Po odejściu Todha to już inne Ferrari


avatar
fanAlonso=pziom

04.05.2011 11:07

0

ten tombazis to dla mnie jak michael z wiliamsa nic nie wnosi do zespołu tylko go spowalnia dziwne że taki zespół jak SF nie może zatrudnic inżyniera z najwyższej półki wie ktoś może do kiedy tombazis ma kontrakt i skąd się wziął w Ferrari i od jak dawna tam jest ?


avatar
del

04.05.2011 11:20

0

fanAlonso, Tombazis pracuje w Ferrari od 2006 roku, ale pracował tam też na przełomie wieków, do 2003 roku. Wydaje mi się, że pracownik tego typu nie ma kontraktu na czas określony.


avatar
RoyalFlesh F1

04.05.2011 11:24

0

3. fanAlonso=pziom A niby kogo ty proponujesz na to stanowisko. Michael z Wiliamsa miał jeden poważny problem którego w Ferrari nigdy nie było $$$. Dlatego nie porównywałbym ich. Fakty są takie że bolid Ferrari nie jest za dobry. A taka strate nie odrobią w tym sezone. To nie jest strata 01 s - 05s ale jeszcze wieksza. I raczej nie pomogą im lewe testy które napewno są.


avatar
fanAlonso=pziom

04.05.2011 12:50

0

5 nie mam konkretnych nazwisk ale naprawdę mogliby poszukac kogos uznanego może keya z saubera ?


avatar
modafi

04.05.2011 13:26

0

5. RoyalFlesh F1 na czym opierasz swój pogląd o lewych testach?


avatar
RoyalFlesh F1

04.05.2011 16:20

0

Biore to na zdrowy rozsadek. Można krecic reklamówki? To czmu nie wykorzystac ten czas na testy. Który zespół nie skorzystałby z takiej okazji.


avatar
R90

04.05.2011 19:37

0

Plus dodatkowo podejrzeli u nich nowe czesci, w tym podwyzszone tylne zawieszenie w stylu Red Bulla


avatar
koal007

04.05.2011 20:07

0

F1 to kasa. SF ma straszliwą kasę na rozwój. Bolid na ten rok nie wygląda najlepiej na tle konkurencji. Widać, że nawet Reńka jest lepsza. Ale ... . Ferrari to Ferrari. Tego zespołu nie można lekceważyć. Zobaczymy co przyniesie Europa. SF musi wiele zmienić. @5. Każdy kombinuje jak może. Bulle mają Toro Roso i testują do woli. Są wyniki? Są!!! A Ferrari chciało trzeciego bolidu w stawce. ;) Pozdr.


avatar
pjc

04.05.2011 20:22

0

Brawn,Todt,Schumacher i spółka to była perfekcyjnie zaprogramowana machina. Ale niestety w pewnym momencie wszystko się skończyło. Teraz trochę poczekają na powrót na szczyt. Potrzebują czasu na dotarcie się.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu