Główny inżynier Ferrari, Nikolas Tombazis przyjął na siebie krytykę ze strony włoskich mediów, które uważają, że ekipa z Maranello powinna być zdecydowanie bardziej innowacyjna.
O konserwatywnym podejściu Ferrari wiele się mówiło już od samego początku, gdy ekipa zaprezentowała swój nowy bolid. Podczas gdy większość konkurencji podążyła śladem Red Bulla konstruując zawieszenie typu pull-rod, Ferrari postanowiło pozostać przy typie push-rod.Co więcej w ostatnich latach rywale Ferrari popisali się świetnymi pomysłami takimi jak podwójny dyfuzor, F-duct, czy dyfuzor wspomagany gazami wydechowymi.
Zespół Ferrari słabą formę z początku sezonu tłumaczył problemami z kalibracją tunelu aerodynamicznego, jednak główny inżynier ekipy i tak przyjął krytykę.
„Niestety, nie możemy stwierdzić, że te oskarżenia są całkowicie bezpodstawne” mówił dla oficjalnego magazynu Scuderia Ferrari Racing News Nikolas Tombazis.
„Być może byliśmy trochę zbyt konserwatywni z naszym podejściem; nie naciskaliśmy wystarczająco mocno w pewnych obszarach rozwoju i niestety, wyniki tego można obserwować na torze.”
04.05.2011 10:36
0
"Zespół Ferrari słabą formę z początku sezonu tłumaczył problemami z kalibracją tunelu aerodynamicznego, jednak główny INŻYNIER aerodynamiki ekipy i tak przyjął krytykę." - literówka Najgorsze dla Ferrari jest to, że przez tą swoją konserwatywną postawę nie będą w stanie skopiować wszystkich pomysłów konkurencji, więc jeśli pakiety znacząco nie poprawią bolidu (a konkurencja nie śpi) to ciężko będzie im wywalczyć 3 miejsce w generalce.
04.05.2011 11:06
0
Po odejściu Todha to już inne Ferrari
04.05.2011 11:07
0
ten tombazis to dla mnie jak michael z wiliamsa nic nie wnosi do zespołu tylko go spowalnia dziwne że taki zespół jak SF nie może zatrudnic inżyniera z najwyższej półki wie ktoś może do kiedy tombazis ma kontrakt i skąd się wziął w Ferrari i od jak dawna tam jest ?
04.05.2011 11:20
0
fanAlonso, Tombazis pracuje w Ferrari od 2006 roku, ale pracował tam też na przełomie wieków, do 2003 roku. Wydaje mi się, że pracownik tego typu nie ma kontraktu na czas określony.
04.05.2011 11:24
0
3. fanAlonso=pziom A niby kogo ty proponujesz na to stanowisko. Michael z Wiliamsa miał jeden poważny problem którego w Ferrari nigdy nie było $$$. Dlatego nie porównywałbym ich. Fakty są takie że bolid Ferrari nie jest za dobry. A taka strate nie odrobią w tym sezone. To nie jest strata 01 s - 05s ale jeszcze wieksza. I raczej nie pomogą im lewe testy które napewno są.
04.05.2011 12:50
0
5 nie mam konkretnych nazwisk ale naprawdę mogliby poszukac kogos uznanego może keya z saubera ?
04.05.2011 13:26
0
5. RoyalFlesh F1 na czym opierasz swój pogląd o lewych testach?
04.05.2011 16:20
0
Biore to na zdrowy rozsadek. Można krecic reklamówki? To czmu nie wykorzystac ten czas na testy. Który zespół nie skorzystałby z takiej okazji.
04.05.2011 19:37
0
Plus dodatkowo podejrzeli u nich nowe czesci, w tym podwyzszone tylne zawieszenie w stylu Red Bulla
04.05.2011 20:07
0
F1 to kasa. SF ma straszliwą kasę na rozwój. Bolid na ten rok nie wygląda najlepiej na tle konkurencji. Widać, że nawet Reńka jest lepsza. Ale ... . Ferrari to Ferrari. Tego zespołu nie można lekceważyć. Zobaczymy co przyniesie Europa. SF musi wiele zmienić. @5. Każdy kombinuje jak może. Bulle mają Toro Roso i testują do woli. Są wyniki? Są!!! A Ferrari chciało trzeciego bolidu w stawce. ;) Pozdr.
04.05.2011 20:22
0
Brawn,Todt,Schumacher i spółka to była perfekcyjnie zaprogramowana machina. Ale niestety w pewnym momencie wszystko się skończyło. Teraz trochę poczekają na powrót na szczyt. Potrzebują czasu na dotarcie się.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się